-->

L2G06 A/V/N-(으)ㄴ/는/(으)ㄹ 줄 몰랐다 [알았다] grammar = I didn't know [I thought that]

Posting Komentar
Kode iklan
L2G06 A/V/N-(으)ㄴ/는/(으)ㄹ 줄 몰랐다 [알았다] grammar = I didn't know [I thought that] - สวัสดีเพื่อน Yonsei korean, ในบทความที่คุณกำลังอ่านในครั้งนี้มีชื่อเรื่อง L2G06 A/V/N-(으)ㄴ/는/(으)ㄹ 줄 몰랐다 [알았다] grammar = I didn't know [I thought that], เราได้เตรียมบทความนี้ไว้อย่างดีเพื่อให้คุณอ่านและนำข้อมูลไปใช้ หวังว่าเนื้อหาของโพสต์ บทความ Grammar Lv2, สิ่งที่เราเขียนคุณสามารถเข้าใจได้ เอาล่ะมีความสุขในการอ่าน.

หัวข้อ : L2G06 A/V/N-(으)ㄴ/는/(으)ㄹ 줄 몰랐다 [알았다] grammar = I didn't know [I thought that]
ลิงค์ : L2G06 A/V/N-(으)ㄴ/는/(으)ㄹ 줄 몰랐다 [알았다] grammar = I didn't know [I thought that]

อ่านด้วย


L2G06 A/V/N-(으)ㄴ/는/(으)ㄹ 줄 몰랐다 [알았다] grammar = I didn't know [I thought that]

L2G06. A/V/N-(으)ㄴ/는/(으)ㄹ 줄 몰랐다 [알았다] grammar = I didn't know, I wasn't aware of [I thought that]

Usage:
- A/V/N-(으)ㄴ/는/(으)ㄹ 줄 몰랐다 : Express something that speaker was not aware of or did not anticipate.
- A/V/N-(으)ㄴ/는/(으)ㄹ 줄 알았다 : Express the speaker’s realization that his/her assumption was incorrect.


Tense:

Adjective:
- 과거 : -(으)ㄴ 줄 몰랐다/알았다
- 추측 : -(으)ㄹ 줄 몰랐다/알았다
Verb:
- 과거 : -(으)ㄴ 줄 몰랐다/알았다
- 현재 : -는 줄 몰랐다/알았다
- 미래 / 추측 : -(으)ㄹ 줄 몰랐다/알았다
Noun:
- 과거 : 였 줄 몰랐다/알았다
- 현재 : 인 줄 몰랐다/알았다
- 추측 : 일 줄 몰랐다/알았다

Examples:

1. 미나 씨가, 왜 숙제 안 하셨어요?
- 오늘 숙제가 있었어요? 저는 숙제가 있는 줄 몰랐어요.  숙제가 없는 줄 알았어요.
Mina, why didn't you do your homework?
- Did we have homework today? I didn't know we had homework. I thought we didn't have any homework.

2. 마리 씨가 남편 보셨어요?
- 마리 씨가 결혼을 했어요? 저는 마리 씨가 결혼한 줄 몰랐어요. 결혼 안 한 줄 알았어요.
Did you see Mary’s husband?
- Did Mary get married? I didn't know she got married. I thought that she wasn't married.

3. 나미 씨가 일본 사람인 줄 몰랐어요. 한국 사람인 줄 알았어요.
I didn't know that Nami was a Japanese. I thought that she was a Korean.

4. 바람이 많이 불어서 날씨가 추운 줄 알았어요.  그런데 밖에 나오니까 춥지 않아요.
The wind was blowing so strong I thought it was cold. But now I am outside, it isn't cold.

5. 친구와 통화 중인 줄 몰랐어요. 조용히 할게요.
I didn't know that you are calling your friend. I will be silent.

6. 아침에 날씨가 흐려서 비가 올 줄 알았어요.
It was cloudy in the morning, so I thought that it will rain.

7. 두 사람이 헤어진 줄 몰랐어요. 계속 사귀는 줄 알았어요.
I didn't know the two broke up. I thought they are dating.

8. 한국말이 이렇게 어려운 줄 몰랐어요.
I didn't know Korean is this difficult.

9. 저 사람이 니 남자친구인지 몰랐어.
I didn't know that person is your boyfriend.

10. 우리가 다시 만날 줄 몰랐어요.
I didn't know we will meet again.


นั่นคือบทความ L2G06 A/V/N-(으)ㄴ/는/(으)ㄹ 줄 몰랐다 [알았다] grammar = I didn't know [I thought that]

นั่นคือบทความทั้งหมด L2G06 A/V/N-(으)ㄴ/는/(으)ㄹ 줄 몰랐다 [알았다] grammar = I didn't know [I thought that] ครั้งนี้หวังว่าจะเป็นประโยชน์กับทุกท่าน เจอกันใหม่บทความหน้า.

คุณกำลังอ่านบทความ L2G06 A/V/N-(으)ㄴ/는/(으)ㄹ 줄 몰랐다 [알았다] grammar = I didn't know [I thought that] พร้อมที่อยู่ลิงค์ https://yonseikorean.blogspot.com/2017/02/l2g06-avn-grammar-i-didn-know-i-thought.html
Kode iklan

Related Posts

Posting Komentar

Subscribe Our Newsletter